tekst alternatywny

Moja zwycięska wojna z lagami :):) [dla systemu Windows]

Lagi to najgorsza paskuda jaka może istnieć w grze. To jak przycina się gra, spowalnia ruchy postaci, to jest coś co irytuje do takiego stopnia, że ma się ochotę po prostu zakończyć grę. 
Jako, że już dosyć czasu gram przebrnęłam więc wiele razy przez okrutne lagi starałam się wyszukać sposobów na to by się tego pozbyć. 
To co niżej napiszę to jest tylko mój przypadek, moje doświadczenia z wyzbyciem się lagów, wobec tego wcale nie musi u was być to samo, ale jednak warto próbować. 
Specem informatykiem też nie jestem, ale interesuje mnie w sumie ten temat.


Odkryłam Legend Online na facebooku (zapewne jak większa część osób, fb zajęło się bardzo skuteczną promocją). Tam lagi były wszechpotężne. Z dnia na dzień było coraz gorzej. Wpisałam więc w google Legend Online i wyskoczyła mi witryna Oasgames, jest to oficjalna strona gry. Bałam się trochę tam zalogować, bo sądziłam, że zniknie mi postać. Zaryzykowałam i użyłam opcji 'loguj przez Facebooka'



Moje konto fb połączyło się ze stronką i moją postać odnalazłam na właściwym serwerze. Na początku grałam na Google Chrome, niby wszystko było dobrze, ale po jakimś czasie lagi wdarły się i okrutnie mnie gnębiły. Chrome w zasadzie otwiera dużo procesów i to skutkowało, że zawieszało mi się wszystko dosyć często, a na kampaniach szłam w żółwim tempie. 
Zmieniłam więc przeglądarkę na Operę. Jakiś czas pięknie chodziło, nic się nie przecinało. Dosyć szybko mknęłam moją postacią przez wojny, kampanie itp. Ale po jakimś czasie wystąpiły kolejne smutne problemy. Bardzo długo przeładowywało mi strony jeśli powiedzmy miałam wejść na kampanie, zdarzyło mi się nawet, że wyrzucało mnie z kampanii w taki sposób, że traciłam całkowicie wejścia i w końcu powiedziałam dość. 
Firefoxa nawet nie próbowałam używać, bo z tą przeglądarką to ja nie chcę mieć do czynienia wcale :). 
Zawsze sądziłam, że to wina mojego internetu, ponieważ posiadam mobilny operatora Play. Jednak moje rozumowanie było dosyć błędne. 

Znajomi z gry polecali Rejestrator, który jest programem stworzonym przez wydawców gry. Pobrać go można oczywiście na stronie oficjalnej Oasgames. Ja wam dam link bezpośredni:



Jest to najlepsze wyjście z sytuacji. Jeżeli wykonam jeszcze inne kroki, które opiszę poniżej o lagach mogę zapomnieć raz na zawsze. Lagi wcale nie zależą od prędkości internetu, ale od jakości i wydajności samego komputera. 

Jeżeli już pobraliście rejestrator, proponuję abyście na stronie gry nadali e-mail i hasło tak by "rozłączyć" fb ze stroną gry (chyba, że bezpośrednio się rejestrowaliście na stronie gry pomijacie ten krok), ułatwi wam to logowanie przez rejestrator:

-) Wchodzimy zatem na oficjalną stronę Oasgames
-) Logujemy się opcją 'loguj przez Facebooka'
-) Wchodzimy w zakładkę 'centrum użytkownika':



-) Otworzy wam się nowa strona i w tym właśnie miejscu możecie manipulować swoimi danymi, czyli nadając nowe hasło. Możecie również zwiększyć bezpieczeństwo swojego konta.

Te kroki są po to aby nie używać opcji 'loguj przez Facebooka' tylko 'loguj przez stronę gry'. Dlaczego? 
Rejestrator łączy się z przeglądarką Internet Explorer. Wydawcy zapewne użyli tej przeglądarki z tegoż względu, że jest to systemowa przeglądarka. Każdy z was zna legendy explorera i zapewne mało kto chce mieć z tym do czynienia. Dlatego właśnie 'loguj przez stronę gry', bo jeśli chcielibyście zalogować się metodą 'loguj przez Facebook' automatycznie wyskoczyłoby okienko, aby na explorerze się zalogować co może nieco utrudnić, a ja chce wam ułatwić :)

Kiedy włączycie rejestrator wyświetli wam się takie okienko:



To znaczy, że wszystko jest poprawnie zrobione, zatem wybieramy opcję 'zaloguj przez stronę gry' i cieszymy się naszą wspaniałą gierką ;).

Jednak nie każdemu może wyjść tak pięknie. Ja początkowo miałam problem, ponieważ miałam biały ekran w okienku. Długo szukałam rozwiązania tego problemu, aż w końcu znalazłam pewną stronę, gdzie ładnie pewna mądra główka zwróciła uwagę na to, że jest to prawdopodobnie wina Flasha
Skoro korzystamy z takich przeglądarek jak Chrome czy Mozilla to w sumie kogo by obchodziło aktualizowanie flasha z explorera co nie? :) Flash przeglądarek z których najczęściej korzystamy typu Chrome absolutnie nie łączy się z explorerem. Musimy więc ściągnąć osobno flasha do explorera  i zainstalować. Od razu wam podlinkuję: 



Wybieramy pierw swój system operacyjny, a następnie Flash Player for Internet Explorer.
To powinno załatwić problem białego ekranu.


W dalszym ciągu mam lagi, co robić?

-) starajcie się w miarę możliwości czyścić pamięć cache na rejestratorze (prawy górny róg):



-) proponuję instalację programu, który usuwa pliki cookies, tymczasowe pliki internetowe itp. Osobiście używam programu CCleaner z którego korzystam od lat i jestem zadowolona. Program jest przede wszystkim bezpłatny, a również można w nim oczyścić rejestr.



-) marginalnie mogę również polecić program Advanced SystemCare, który optymalizuje internet oraz system, naprawia rejestry, skanuje dysk, usuwa złośliwe oprogramowanie itd, posiada również monitoring RAM, CPU, dysku oraz sieci. Generalnie ten program jest pigułką, która zastępuje wiele programów. Są trzy wersje tego programu: Free czyli całkowicie za darmo oraz dwie płatne: Pro, Ultimate, posiadające dodatkowe funkcje. Darmowy jest w zupełności wystarczający.




Jeżeli wdzierają mi się na nowo lagi używam właśnie powyższych programów i po tych krokach jest zdecydowanie lepiej. Komputer również jest tym samym wydajniejszy, bo nie tylko dla gry mam te programy. Mam nadzieję, że w jakiś sposób ten wpis będzie pomocny. Piszcie od razu jeśli macie zastrzeżenia. I pamiętajcie oczywiście, to są tylko moje doświadczenia, a każdy komputer jest inny, bo posiada inne właściwości sprzętowe. 
Również należy zwrócić na to uwagę czy flash przypadkiem nie jest zaaktualizowany. Wczoraj np. miałam straszne lagi jak nigdy, zaaktualizowałam flash i działało już pięknie jak wcześniej :). Po tym od razu stwierdziłam, że warto taki post napisać na blogu. 
Udostępnij

Autor Finduilas

Cześć, z tej strony Karola, w LO znana jako Drizzt :). Uwielbiam pomagać i staram się to robić w sposób jak najbardziej rzetelny. Czasami jednak nie potrafię, przez co czuję rozczarowanie. Wynika to z faktu, że moja wiedza jest jednak pod wieloma względami ograniczona. W tym blogu staram się dzielić swoim doświadczeniem oraz wykonuję szerokie opisy funkcji z gry, a jeżeli czas na to pozwala to również wzmianki o eventach.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

31 komentarze :

  1. Jesteś super. To mi pomogło!!! Kocham cię! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojjj aż mi się bardzo milutko zrobiło :)) bardzo się cieszę, że pomogłam jakoś

      Usuń
    2. Ja mam inny probem na systemie ubuntu po zainstalowaniu flesha i javy mam tylko ramke pusta i znak wylacz gre ktos ma jakis pomysl ?

      Usuń
  2. witam tak zgadzam sie tylko ze kolezanka nie dodala jednej dosc istotnej informacji ze to wszystko dziala jak i rejestrator tylko na systemie WINDOWS na zadnym innym systemie operacyjnym rejestrator nie dziala a szkoda :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahh to nie wiedziałam o tym, bo jednak sama w windzie siedzę, więc dla innych systemów nie mogę pomóc:(

      Usuń
  3. może znajdziesz sposób na przejście z naszej klasy na stronke głownom gry było by super dla wielu graczy hehe pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego co wiem to wysunięcie z NK na główną stronę jest niemożliwe, tak mówią moderatorzy na forum

      Usuń
    2. NK ma połączenie z fb - jeśli zalogujesz się z fb, nie tracisz połączenia na nk. Wtedy normalnie klikasz w "Centrum Użytkownika" (lecz nk będzie dalej połączone). Mam nadzieję, że pomogłem ;pp

      Usuń
    3. Jest możliwe sam przeszedłem.
      Logujecie się na NK i otwieracie str Oasis, jak odświeżycie str oasis powinno wam się pojawić że jesteście zalogowani już i można logować się w rejestratorze. pozdrawiam

      Usuń
    4. teraz oczywiście jest taka możliwość i ta funkcja została dodana dość niedawno :)

      Usuń
  4. no mi fajnie pokazuje startowa strone ładuje ale nic oprócz brazowege ekranu niema dalej co zrobnic

    OdpowiedzUsuń
  5. a co ja mam zrobić jak mi pokazuję samą ramkę rejestratora na laptopie ?? :D przy czym na stacjonarnym chodzi ładnie i pięknie :D pozdrawiam i czekam na pomoc ;) PoWer :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Posprawdzajcie czy flash playera macie aktualnego, on jest fundamentem rejestratora :)

    Zaznaczam: specjalistą nie jestem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. flasha trzeba mieć pobranego do przeglądarki explorer nie dla chroma czy firefoxa tam sie pare plików różni i to nie bedzie działało

      Usuń
  7. mam wszystko aktualne ;) właśnie w tym cały problem bo zrobiłem totalną aktualizacje wszystkiego a problem pozostał:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli chodzi o takie głębsze, techniczne sprawy to nie znam się :((. Może na forum gry napisz wątek o tym w dziale Feedback :((

    OdpowiedzUsuń
  9. ok dzięki wielkie ;) spróbuje tam bo jest to dosyć dziwne;) ale muszę przyznać, blog super ;) odwiedzam codziennie i liczę, że taki pozostanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) zrobię wszystko co w mojej mocy by było nawet lepiej :)

      Usuń
  10. niewiem czy za dziala na laptopie bo tak mam zbyt przeciozenie az ciezko ze niemoge sie ruszyc

    OdpowiedzUsuń
  11. A co zrobić , jeśli zamiast mojego adresu email , pojawia sie w tym miejscu coś takiego 100006591191911@facebook? A jak wpisuję swój adres to każe mi znów wybierać nową postać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj założyć sobie nowego maila :) mi pomogł

      Usuń
  12. Wielkie dzięki szukałem informacji lecz nie mogłem znaleźć, a tutaj wszystko ładnie opisane

    OdpowiedzUsuń
  13. wszędzie szukałam info na temat mojego problemu, ale nie znalazłam. Rejestrator działał super aż pewnego dnia w ogóle przestał się uruchamiać. Usuwałam go i jeszcze raz ściągałam, przeinstalowałam wszystkie wtyczki i nadal nic :/ Może ktoś miał taki problem. Klikam jak zawsze w .exe potem wyświetla mi się okno czy zezwalam programowi na wprowadzanie zmian na tym komputerze (jak zawsze) klikam tak i nic nie ma :/

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystko super tylko ładuje mi się przez rejestrator do 99% i stoi nie wejdzie w grę ;x wie ktoś może dlaczego tak jest?

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmmmm specjalistą niestety nie jestem, ale.. może to by pomogło? http://forum.lopl.oasgames.com/viewtopic.php?f=7&t=4315

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam mam problem ponieeważ po zainstalowaniu rejestratora widze biala ramke , ale takze nie moge wybrac 1 z 3 opcji tam widzianych fb,og ani google . co zrobic moze ktos wie ?

    OdpowiedzUsuń
  17. No, no masz głowę na karku, nie ma co mówić :) Mam tylko mały problem z flashem, ale mam nadzieje, że szybko się z nim uporam i wrócę się pochwalić.

    OdpowiedzUsuń
  18. wszystko smiga jak powinno Dziekii !!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. hejka podajcie linka na uzyj rejestratora

    OdpowiedzUsuń