tekst alternatywny
Rozłożenie skillów dla maga to tak naprawdę temat rzeka. Najlepszym wyjściem byłoby zakupić drugie drzewko tak by jedno było na dmg a drugie na leczenie, jednak nie każdy ma ochotę wydawać 600 diaxów i nie każdy też ma taką możliwość. Decydując się na jedno drzewko nie można być maruderem, ponieważ mag bez dobrego leczenia nie jest pożądany na kampaniach wielu graczy, gdzie mag jest podstawową profesją by przejść kampanie po 45 lv (praktycznie do końca)  bez problemu i jedyne co powinien robić to leczyć lub oczyszczać. Należy rozkładać punkty z głową tak by przykładowo przed 45 lv mieć już to oczyszczenie na 1 lv, ponieważ na głównym bossie (Pustkowia Przyszłości) należy oczyszczać negatywne skutki, natomiast w kampanii +55 (Leże Smoka) podstawą jest oczyszczenie na 2lv, bez tego ani rusz na dane kampanie. Za kilka akapitów po opisie skillów wypiszę potrzebne skille leczące i lv oczyszczenia jakie są obowiązkowe na danych kampaniach. Rozłożenie umiejętności opiszę na sam koniec jako podsumowanie. 

System QTE oraz Podwójnych Umiejętności



Dokładny opis skillów:

Podzielę na 3 kategorie: dmg, automaty, leczenie. Istnieje jeden skill który nie zalicza się do żadnej kategorii: oczyszczenie, ale jako, że nie dotyczy to obrażeń dodam już do kategorii leczenie :).


Dmg:


-) Porażenie - zadaje losowemu wrogowi % + pkt obrażeń magią, szał bojowy +6 pkt

podstawowy skill podnoszący szał bojowy

-) Jęzor Ognia - zadaje wrogowi % + pkt obrażeń magią

potrzebny szał do użycia: 16
QTE - obrażenia +25%
skill zadawany obszarowo

-) Gniew Thora[s] - wrogowi w pierwszym rzędzie % + pkt obrażeń magią

potrzebny szał do użycia: 80
QTE - obrażenia +25%
potocznie eska, spec superskill

-) Skowyt Błyskawicy - zadaje losowemu wrogowi % + pkt obrażeń magią, 50% szans na spowolnienie wroga +100%, czas działania 2 rundy

potrzebny szał do użycia: 50
QTE - obrażenia +25%

-) Klątwa - zadaje wrogowi + pkt obrażeń magią, otrzymane obrażenia +%, czas działania 5 rund

potrzebny szał do użycia: 30
QTE - zużycie szału bojowego -5 pkt
skill zadawany obszarowo

-) Piekielny Skowyt Błyskawicy[s] - zadaje wrogowi % + pkt obrażeń, 10% szans na oślepienie, czas działania 1 runda

potrzebny szał do użycia: 100
QTE - obrażenia +25%
skill zadawany obszarowo
potocznie: eska, spec, superskill

-) Niebiański Kamień - zadaje wrogowi % + pkt obrażeń, % szans zadania dodatkowych pkt obrażeń

potrzebny szał do użycia: 30
QTE - obrażenia +25%
skill zadawany obszarowo

Automaty:


-) Waleczne Serce - każdorazowo po zadaniu obrażeń przeciwnikowi jednostka otrzymuje pkt szału

-) Opanowanie Magii - atak magią +%
-) Skuteczniejsze Uzdrawianie - uzdrawianie +%, odporność magiczna +%
-) Przygotowanie Czarów - każdorazowo zachodzi % szans na zużycie szału bojowego pkt

Leczenie:


-) Odnowienie - odnowienie żywotności od obrażeń ataku magią o % + pkt

potrzebny szał do użycia: 35
QTE - zmniejsza dodatkowo siłę obrażeń o %, czas działania 2 rundy
skill działa na jednostce o najniższych punktach życia

-) Blask Poranka - odnowienie % żywotności drużyny po każdej rundzie, czas działania 5 rund

potrzebny szał do użycia: 30
QTE - czas działania zwiększony o 2
skill działa na wszystkich jednostkach - obszarowo

-) Błogosławieństwo Promienia - odnawia drużynie % + pkt żywotności z ataku magią, a także zwiększa szał bojowy o 10 pkt

potrzebny szał do użycia: 60
QTE - żywotność +25%
skill działa na wszystkich jednostkach - obszarowo

-) Oczyszczenie - oczyszcza X negatywnych efektów całej drużyny

potrzebny szał do użycia: 20

Skille w kampaniach wielu graczy które mogą się przydać:

[blask poranka i odnowienie jest obowiązkowe na wszystkich kampaniach, a im wyższy lv tym lepiej]
Pustkowia Przyszłości (45-49 lv) - oczyszczenie 1lv (obowiązkowo), błogosławieństwo promienia (opcjonalnie)
Dominium Biesów (50-54lv) - oczyszczenie 1lv, błogosławieństwo promienia 1lv (obowiązkowo)
Leże Smoka (55-59lv) - oczyszczenie 2lv (obowiązkowo), błogosławieństwo 2lv (opcjonalny lv, ale na 1lv za to jest obowiązkowo)
Klan Magów (60-64lv) - oczyszczenie 2lv (obowiązkowo), błogosławieństwo 2 lv (obowiązkowo)
Świątynia Demonów (65-69lv) - oczyszczenie 3lv (obowiązkowo), błogosławieństwo 2lv (obowiązkowo)

Praktyka


Blask Poranka
Podczas rozpoczęcia walki z bossem na kampaniach wielu graczy należy zawsze użyć Blask Poranka. Jest to skill który przy każdej rundzie odnawia żywotność. Działa obszarowo, czyli na wszystkie jednostki. Graczom po otrzymanych obrażeniach odnawia hp i dużo łatwiej jest później wyleczyć przy większych obrażeniach. Jeśli efekt się skończy należy wrzucić skill jeszcze raz. Przydaje się również w labiryncie. Szyk wtedy ustawiamy tak, aby mag był z tyłu a jednostki z przodu. Od 50 piętra, aż do 100 mamy cały czas oko. Boss ten zazwyczaj atakuje najbardziej z tyłu. Jeśli mamy maga z tyłu i wrzucimy Blask Poranka obrażenia jakie zadaje oko zawsze są odnawiane. Wniosek: jednostki o wiele dłużej stoją w takim szyku, dzięki czemu jest zadawanych więcej obrażeń i może to przynieść powodzenie w przejściu bossa. 

Odnowienie
Jest skillem którego moc w sporej mierze zależy również od naszej inteligencji. Jeśli mamy skill na max a słaby atak magią odnowienie niekoniecznie może być wysokie. 
Skill zawsze pada na jednostkę, która ma najniższe hp z całego szyku. Dlatego przechodząc np. kampanie wielu graczy odnowienie powinno się używać wtedy kiedy jedna jednostka traci sporo żywotności. Jeśli wszystkie jednostki sporo straciły wtedy należy użyć innego skillu, który za moment opiszę. Skill również przydatny na pvp. 

Błogosławieństwo Promienia
Kto zna skill ten wie doskonale jak bardzo jest przydatny. Jeśli walczymy z bossem na kampanii wielu graczy i kiedy jednostki utraciły sporo żywotności Błogosławieństwo przywróci naprawdę spore pokłady hp. Skill ten zarówno jak odnowienie również zależy od naszego ataku magią. Jeśli damy jeszcze na 2lv Błogosławieństwo przyniesie fantastyczne rezultaty. Dzięki niemu zdarza się odzyskać nawet i w całości pełne hp. Działa do tego obszarowo na wszystkie jednostki. 
Na pvp również przydatny! Polecam jak najbardziej na arenie, czasami to zmieniało całkowicie szale zwycięstwa. Podpowiem również, że na wojnach gildyjnych jeśli mamy zalogowanego mocnego maga z Błogosławieństwem do baszty, o wiele ciężej jest przeciwnikowi odbić basztę jeśli po seriach ciosów i sporych obrażeniach mag przywróci żywotność Błogosławieństwem

Oczyszczenie 
Dla niektórych wielki znak zapytania, a to nic trudnego. Oczyszczenie to skill, który zdejmuje pewne efekty z naszych jednostek. Przykładowo mamy kampanię Pustkowia Przyszłości, gdzie główny boss zadawał efekt wykrwawiania, cofało się wówczas hp. W takim układzie należy usunąć ten efekt Oczyszczeniem, a dopiero później leczenie, ponieważ jeśli zrobimy to na odwrót leczenie stanie się całkowicie bez sensu, bo i tak nam cofnie hp. Zawsze należy zwracać uwagę na to jakie złe efekty jednostki zyskały, bo oczyszczenie całkowicie nam to zabiera. 1 lv zabiera jeden efekt, 2lv zabiera 2 efekty i 3lv 3 efekty. Na Leżu Smoka główny boss nakłada 2 efekty dlatego musi być koniecznie 2 lv, bo 1lv to tak jakby tego oczyszczenia wcale nie było. 
Oprócz efektu utraty krwi możemy również usunąć przykładowo: zmniejszenie ataku, zmniejszenie odporności fizycznej itp. 

Pare słów na temat dmg:
Wielki plus magów jest to, że posiada, aż 4 typowe skille obszarowe, są nimi: Niebiański Kamień, Jęzor Ognia, Klątwa, Piekielny Skowyt Błyskawicy [S]
Niebiański Kamień oraz Jęzor Ognia są nastawione typowo na dmg. Klątwa jest skillem innego rodzaju. Bardzo przydatna na pvp, ponieważ po użyciu klątwy przeciwnik nasz zadaje mniejsze obrażenia na kilka rund. 
Gniew Thora jako spec zadaje dość spore obrażenia, ale powiem wam szczerze, że ten skill mimo wszystko jest beznadziejny. Pewnego razu na koncie mojej przyjaciółki robiłam test na Bosie Świata. Używałam pierw na automacie porażenie-jęzor ognia-niebiański kamień, a następnie porównałam do porażenie-gniew thora. Co mi wyszło? Ano coś ciekawego. Okazało się, że pierwszy zestaw wypadł lepiej od drugiego, który zawierał Gniew Thora. Uruchomić skill mimo wszystko powinno się, ponieważ bez niego nie moglibyśmy uruchomić Skowytu Błyskawicy, który jest już bardzo ciekawym skillem i często używanym na arenie wielu graczy oraz polu bitwy. Zadaje spore obrażenia, krótko się na niego czeka, zatem jest to bardzo dobry skill dla osób z artefaktami. Ponadto skowyt może zadziałać podobnie jak Zamrożenie u strzelca, czyli istnieją szanse na unieruchomienie (u strzelca te szanse wynoszą 100%, ale chodzi już o sam fakt, że skill ten potrafi coś takiego zrobić)
Piekielny Skowy Błyskawicy jest już raczej przeznaczony na wysokie lv albo po prostu osoby posiadające dwa drzewka. Skill ten potrzebuje, aż 100 szału co jest dosyć bolesne. Mimo wszystko plusem jego jest to, że zadaje ogromne pokłady obrażeń obszarowo oraz istnieją szanse na oślepienie. Pamiętacie jak oko na Wrotach Otchłani albo Labiryncie blokowało nas i nie mogliśmy skilla użyć? To jest właśnie to oślepienie i takie same jest właśnie w tym skillu.

Przykłady drzewek do lv 56: 

Moja propozycja dla osób z dwoma drzewkami (podwójne umiejętności). 
Do walk pvp, nastawione na dmg:



Oraz na pve, nastawione na leczenie:



===============================================
Teraz drzewka pojedyncze, dla tych co nie chcą wydawać pieniędzy na drugie drzewko. Oczywiście nie ma co wybrzydzać :). Takie ustawienie na 58lv jest jak najbardziej prawidłowe:

Drzewko z minimalnymi wymaganiami do leczenia:




Ci którzy chcą być naprawdę dobrymi lekarzami na kampaniach wielu graczy (to jest ten sam screen co umieściłam wyżej mówiąc o dwóch drzewkach):




====================================
Tak jak mówiłam na początku, temat skillów maga to dosyć bolesna sprawa, bo jeśli nie chcemy wydawać 600 diax na drugie drzewko niestety trzeba trochę przeboleć. Mimo wszystko! Głowa do góry moi magowie :). Macie spory plus za ilość obszarówek i powiem wam, że ja osobiście bym i tak i tak pociągnęła na jednym drzewku, bo na wyższym lv wszystko się wyrówna, nie będzie znaczenia czy porażenie jest na 3 lv czy na 5 lv jeśli podwyższy się znacznie Atak Magią, nie będzie to zbyt wielka różnica. Testowałam coś takiego u strzelca, resetowałam tam skille chyba z milion razy i naprawdę, nie było wielkiej różnicy pomiędzy 3 lv a 4lv. 
Pamiętajcie jeszcze jedno! Mag z bardzo dobrym leczeniem jest bardzo pożądany na kampaniach wielu graczy i racji takiej każdy będzie chciał u siebie maga ze skillami leczenia na max :). 

Udostępnij

Autor Finduilas

Cześć, z tej strony Karola, w LO znana jako Drizzt :). Uwielbiam pomagać i staram się to robić w sposób jak najbardziej rzetelny. Czasami jednak nie potrafię, przez co czuję rozczarowanie. Wynika to z faktu, że moja wiedza jest jednak pod wieloma względami ograniczona. W tym blogu staram się dzielić swoim doświadczeniem oraz wykonuję szerokie opisy funkcji z gry, a jeżeli czas na to pozwala to również wzmianki o eventach.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 komentarze :