tekst alternatywny

Astrologia - szczegółowe wyjaśnienie gwiazd specjalnych

Napisałam już kilka tematów o astrologii. Wymieniałam co warto zakładać dla każdej profesji oraz ułożyłam spis gwiazd z własnymi tłumaczeniami, ponieważ w naszej grze wiele jest niedociągnięć i w tym zakresie gra leży niestety. W każdym razie wiele osób mnie pytało mimo wszystko jakie wstawiać do siebie, ale również tworzyli zestawienie czy np. lepiej użyć Gaię czy Oddech Smoka. Stąd właśnie powiem dzisiaj troszeczkę więcej, trochę moich przemyśleń, trochę doświadczenia, trochę opinii innych graczy, tak aby tworzyło spójną całość :).





Oddech Smoka vs. Gaia

-) Gaia - Redukuje wszystkie otrzymane obrażenia o pewną liczbę punktów
-) Oddech Smoka - Redukuje wszystkie otrzymane obrażenia o pewien %

Brzmią dosyć podobnie, jednak obie gwiazdy są całkowicie odmienne. Procentowa skala wygląda na ten przykład:
Załóżmy, że mamy zdjęty oddech a nasz przeciwnik podczas ataku zjada nam 10.000 HP to jeśli będziemy mieli 10% redukcji obrażeń to z założonym oddechem przeciwnik powinien zjeść nam 9.000 HP. Jak tych ataków się zbierze więcej to parę tysięcy w zasadzie można jakoś "odzyskać" wraz z oddechem. Czyli podsumowując.. im większy atak zada nam przeciwnik tym więcej HP zostanie zredukowane.

Punkty natomiast są jeszcze inaczej rozłożone. Tak jak w przypadku % była to wartość zmienna, punkty są wartością stałą. Wydaje mi się, że te punkty to są punkty waleczności, chociaż mogę się mylić. W każdym razie nie zagłębiam się zbyt mocno, bo może z obliczeń wyjść totalna kicha. Jedno jest pewne. Nie ważne czy atak będzie większy czy mniejszy zawsze zredukowana jest taka sama wartość.

Wcale oczywiście nie uważam Gai za złą gwiazdę. Gaia jest dobrą gwiazdą, ale na niższych levelach, później należy ją wymienić na Oddech Smoka, ponieważ przy wyższych levelach jest bardziej skuteczna.
Oddech Smoka polecam dla każdej profesji.




Widmo Wojny, Promień Prawa oraz... Duch Furii

-) Widmo Wojny - Wyłącza atak krytyczny, ale jednocześnie zwiększa obrażenia ataku zwykłego o pewien %.
-) Duch Furii, Strzelec - Atak Krytyczny - punkty tego ataku jest prawdopodobieństwem wystąpienia krytyka. Im więcej pkt ataku krytycznego, tym częściej ten krytyk występuje. Przy 6.000 ataku krytycznego szansa ta może wynosić 100%, przy 1.300 - 50%
-) Promień Prawa - Podnosi obrażenia Ataku Krytycznego. Na starcie mamy 25% podwyższenia Ataku Krytycznego.

Moim zdaniem ten temat jest dosyć kontrowersyjny. Jedni mówią, że lepsze jest Widmo Wojny inni mówią, że lepszy jest Promień Prawa. Odbyło się wiele testów, rozmów, wiele przejrzałam artykułów i tutaj zapiszę wnioski.

Strzelec

Strzelec jak najbardziej powinien unikać Widma Wojny. Ta profesja jest nastawiona typowo na Atak Krytyczny, wobec tego obowiązkiem każdego strzelca jest pozyskać Ducha Furii oraz Promień Prawa. To nie podlega dyskusji :)! Nawet patrząc na skille oraz talenty strzelca, wszędzie jest wymownie pokazane, że strzelca żywiołem jest właśnie Atak Krytyczny.

Mag oraz Wojownik

Obie profesje nie dysponują takimi obrażeniami krytycznymi jak strzelec, jednak też zdarza się, że krytyk wystąpi. Istnieje jednak gwiazda taka jak Widmo Wojny, która wyłącza obrażenia krytyczne, ale podnosi atak zwykły. Jest wiele jednak wojowników oraz magów, którzy idą w obrażenia krytyczne i widma wojny nie zakładają wcale. Kilka razy przetestowałam z przyjaciółką (która jest magiem) w walce pvp jak to wygląda mniej więcej. Wnioski wyszły następujące:
Z założonym atakiem krytycznym, krytyczne obrażenia występowały częściej i były oczywiście większe, jednak jeśli nie strzelił się krytyk, zwykły atak był dosyć niski. Natomiast po włożeniu Widma Wojny, krytyk oczywiście nie występował, a obrażenia ze zwykłego ataku były po prostu wyższe.
Podsumowując: z widmem wojny atak zwykły zawsze będzie wyższy, natomiast z krytykiem atak będzie niższy a krytyk częściej występuje.

Od wielu też magów oraz wojowników słyszałam pewne twierdzenie, wobec tego zacytuję, co powiadają:
Widmo Wojny nadaje się bardziej na walki pvp np. areny itp, natomiast Atak Krytyczny + Promień Prawa nadają się bardziej na walki pve np. boss świata. Jeżeli mag leczy jednostki, to lepiej działa już Widmo Wojny.

To jakie gwiazdy wybierzecie należy już do waszego wyboru. Sporo magów cały czas trzyma w swoim astro Widmo Wojny, a jedynie na Bossa Świata zakłada Atak Krytyczny + Promień Prawa.
Temat zawsze będzie wzbudzał kontrowersje i co inny gracz to inna opinia :).




Duch Agatona

-) Wyjaśnienie: Zakres zadawanych obrażeń

Gwiazda, która jest de facto prawidłowo wytłumaczona, jednak niestety nie każdy wie o co tutaj chodzi tak naprawdę. Początkowo również nie wiedziałam, kiedy pierwszy raz miałam styczność z tą gwiazdą na początku mojej gry.

Wszystko wyjaśnia nam słowo 'Zakres'. Nie ma tutaj nigdzie mowy o tym, że obrażenia nam się zwiększają. Mowa jest tu tylko o zakresie (Magiczne Lustro jest od zwiększenia obrażeń). I owszem... atak może nam się zwiększyć, ale niestety również zmniejszyć.

5 lv ducha daje nam zakres 35%. W praktyce wygląda to tak, że zakres naszych obrażeń wynosi od 55 do 145%, gdzie wartość 100% to jest nasz pusty atak. Gdybyśmy tak wzięli ducha na 10 lv to wówczas zakres nasz wyglądałby od 20% do 180%, czyli nasz atak miałby szansę zmniejszyć się, albo zwiększyć się aż o 80%!
Wobec tego, czy warto tak naprawdę trzymać tą gwiazdę? To pytanie raczej uważam za retoryczne.




Oko Demona

-) Wyjaśnienie: szanse na uniknięcie obrażeń

Gwiazda ta jest dosyć ciekawą gwiazdą, ponieważ jest w stanie całkowicie pochłonąć wszystkie obrażenia. Kiedy ta gwiazda nagle zadziała, obrażenia jakie otrzymujemy od ataku w danej chwili to zaledwie... 1.
Niestety na Bossie Świata przy ostatecznym i najmocniejszym ataku bossa nie unikniemy tych obrażeń. Tak to już zostało skonstruowane. To w zasadzie chyba jedyny taki atak, którego nie unikniemy :).
Chyba, że się mylę... proszę o komentarze :).




Blask Entropi

-) Wyjaśnienie: zmniejsza szanse otrzymywania ataku krytycznego

Coś z pewnością przeciwko strzelcom. Gwiazda na 10 lv daje nam zmniejszenie do 50%. Wyobraźcie więc to sobie. Prawie każdy atak wykonany przez strzelca jest krytyczny. Wobec tego każdy ten atak byłby zmniejszony o połowę. Mamy również bonus zmniejszenia ataku krytycznego zawarty w biżuterii, jeżeli posiadamy dwie tego samego lv o 10%. Czy to się razem sumuje to niestety nie wiem. Warto jednak wziąć pod uwagę tą gwiazdę i głębiej się zastanowić. Ponadto nie tylko strzelec dysponuje krytykiem. Wiele bossów, jak również inne profesje mają szansę na atak krytyczny.




Dotyk Bogini vs. Serce Upadku

-) Dotyk Bogini - 10% szans na odnowienie żywotności
-) Serce Upadku - obrażenia jakie zadajemy odnawiają żywotność, 10% szans na wystąpienie.

Gwiazdy są do siebie trochę podobne, jednak znaczenie jest ich całkowicie inne. Dotyk Bogini daje nam z góry szanse, aby żywotność została odnowiona. Czyli np. przy 10 lv tej gwiazdy, jeżeli gwiazda w danej chwili zadziała to otrzymamy wówczas 4.000 HP. Wartości te są stałe.
Serce Upadku działa całkowicie inaczej. Zależy głównie od obrażeń jakie my zadamy i nie jest wartością stałą. Przy 3 lv gwiazdy zadając 3200 obrażeń otrzymujemy z powrotem 300 hp.




Magiczne Lustro

-) Wyjaśnienie: 10% szans odbicia ataku, zadając przy tym % dodatkowych obrażeń.

Gwiazda ma ogromny potencjał. Daje 10% szans na odbicie 10% doznawanych obrażeń (1 lv gwiazdy), wykonując w odwecie atak maksymalnie do 50k obrażeń. Ponadto przy większym lv gwiazdy, odbicie jest znacznie wyższe.
EDIT:
Po kilku testach naszły nas następujące wnioski: W momencie kiedy gwiazda zadziała i kiedy przeciwnik zada obrażenia, w tej samej chwili on otrzymuje obrażenia i wynikają one od ataku właśnie przeciwnika. Czyli na 1 lv tej gwiazdy jeżeli mamy 10% dodatkowych obrażeń, to te 10% przykładowo oznacza, że jeśli przeciwnik nam zada załóżmy 30k obrażeń to podczas wykonania odbicia, on otrzymuje w tej samej chwili 3k obrażeń. Mniej więcej działa to jak u łuczniczki na baszcie prób na 9 piętrze.


Udostępnij

Autor Finduilas

Cześć, z tej strony Karola, w LO znana jako Drizzt :). Uwielbiam pomagać i staram się to robić w sposób jak najbardziej rzetelny. Czasami jednak nie potrafię, przez co czuję rozczarowanie. Wynika to z faktu, że moja wiedza jest jednak pod wieloma względami ograniczona. W tym blogu staram się dzielić swoim doświadczeniem oraz wykonuję szerokie opisy funkcji z gry, a jeżeli czas na to pozwala to również wzmianki o eventach.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

7 komentarze :

  1. HMM Oko demona jest w stanie zatrzymac najmocniejszy atak bossa przydazylo Mi sie to na s9 i s 27 wiadomo jest na to nikla szansa ale jednak

    OdpowiedzUsuń
  2. Hejo. Male sprostowanie do gwiazdy promien prawa. Minimalne obrazenia ataku krytycznego 25%, to nie to samo co obrazenia ataku krytycznego +25%. gwiazda zwiekrza limit obrazen do 25%. ustawia minimalne obrazenia ataku krytycznego na 25% ataku podstawowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mając wystarczająco dużo kryta mag będzie więcej leczył niż na widmie

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego co się dowiedziałam to kryt i widmo nie ma absolutnie związku z leczeniem, bo to wynika wyłącznie z ataku magicznego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kryt ma znaczenie bo jak wejdzie to podwojnie leczy standartowo bez kryta lecze okolo 60-70k a z krytem i promieniem prawa nawet 160-170k

      Usuń
  5. "Blask Entropi - zmniejsza szanse otrzymywania ataku krytycznego.
    Gwiazda na 10 lv daje nam zmniejszenie do 50%. Wyobraźcie więc to sobie. Prawie każdy atak wykonany przez strzelca jest krytyczny. Wobec tego każdy ten atak byłby zmniejszony o połowę. "

    Mi się wydaje że blask entropi jednak zmniejsza SZANSE na atak krytyczny, a nie jego obrażenia (jak to sugeruje autorka)...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze i tak ze zle autorka wyjasnila z tymi obrazeniami a moze chodzilo jej oto ze podczas ataku lucznika jego kryty beda wchodzily z miejsza czestotliwoscia i zatem jego atak bedzie zadawal polowe mniej dmg (chociaz nie wiem jaki jest rzeczywisty % zwiekszenia obrazen przy wejsciu kryta)

      Usuń